Budeme jako televize po stoprvé reprízovat Kameňák? 5 337 oslovených lidí!
Březen 2019
Cyklisté se začínají těšit a přinášejí první informace. "Nová lávka bude mít obloukový půdorys a umožní pozvolným stoupáním bezpečně přejet nad nově rozšířenou komunikací i nad železniční tratí. Součástí lávky jsou i nájezdy. ,,Dlouhá bude 130 metrů dlouhá široká 3 m, což zajistí dostatek prostoru pro chodce i cyklisty," informoval technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). S otevřením více než 25 milionové investice počítá radnice koncem května roku 2020.
Duben 2020
Dokončení výstavby lávky se z důvodů opatření proti šíření pandemie koronaviru prodloužilo. "Doufáme, že lávku otevřeme na konci června, nejdéle v polovině července," oznamuje z radnice technický náměstek Pavel Šindelář.
Květen 2020
Počátkem měsíce přináší většina médií novou informaci. Monumentální lávka u Kamenného rybníka v Plzni přes silnici na Třemošnou se hýbe a objevily se na ní také vlásečnicové trhliny. Kolem lávky teď pro jistotu vyroste z preventivních důvodů pomocná konstrukce. Pěší i cyklisté mají na lávku zákaz vstupu. Pavel Šindelář vysvětluje v médiích, že budovaná lávka je originální a technicky značně náročné inženýrské dílo.
29. května 2020
"Plán otevřít lávku definitivně padl!", oznamuje z radnice opět Pavel Šindelář. "Její stav se bude prověřovat a termín otevření pro chodce a cyklisty se odkládá na neurčito."
Září 2020
Odborníci z Fakulty stavební ČVUT v Praze tři měsíce monitorovali a došli k závěru, že pohyby konstrukce a trhliny byly způsobeny nestabilními klimatickými podmínkami. V krátkém časovém úseku totiž došlo k teplotním změnám a vysokým srážkovým úhrnům. "Navíc je lávka budována v geologicky složitých podmínkách", vysvětlil opět technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Podle jeho slov udělá Město vše pro to, aby v případě dobrých klimatických podmínek byla lávka zprovozněna do konce letošního roku. (Nesmí pršet, ani být sucho, ani teplo ani zima - glosovali jsme v září)
Říjen 2020
Podle zástupců Města bylo cílem v případě dobrých klimatických podmínek zprovoznit lávku do konce letošního roku. Jenže to nevyšlo. "V současné době máme zpracovanou dokumentaci a to i prováděcí, která říká, co všechno s ní budeme dělat. Je nutné posílit základy a opěry. V tomto týdnu začaly přípravné práce a výkopy," uvedl vedoucí odboru investic Pavel Grisník. "A hlavně, aby se tam neobjevily chyby, které se bohužel objevily předtím," dodal.
Prosinec 2020
Představitelé Města Plzně ještě v létě doufali, že lávka by mohla být kompletně dokončena letos. Jenže, to se podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře nestane. Odborníci dospěli k verdiktu, že nosné pilíře musí dostat ještě další vrstvu betonu, což by mělo vést ke zpevnění stavby. "Práce na zpevnění lávky byly zahájeny. Očekáváme, že v květnu příštího roku bude lávka zprovozněná," řekl Pavel Šindelář. Zatímco na většině velkých staveb mají kvůli epidemii covid 19 prodloužené termíny dokončení, u lávky jde o ale technické potíže.Už ne o počasí - ptáme se? Často by to chtělo vážit slova. A hlavně činy. Výmluvy na počasí patří, jak už jsme psali v prosinci loňského roku do oblíbeného repertoáru zemědělců. A kdo za tuto tristní kauzu tedy může? Pořád ti samí lidé! Stačí si připomenout naši glosu z prosince loňského roku.